Information

Här kommer vi att lägga allmän information om loppet. Kommer att uppdateras löpande.

The Bridge Backyard Ultra 2019

Loppet går på en 6,7km lång rundbana med start varje hel timme. Loppet startar kl 10:00 och alla som hunnit runt banan startar igen om man vill för nästa varv kl 11:00, sen kl 12:00 osv. Den som inte tar sig runt till nästa start är ute ur loppet. Så fortsätter loppet till endast en är kvar i tävlingen. Alla som deltar springer så många varv man vill och deltar på egen risk.

Anmälan
Öppnar Söndagen den 19 Maj 12:00

När

Lördagen den 14/9-2019 på First Camp Sibbarp, Malmö Start kl 10:00. Rekommenderas att man som deltagare kommer i god tid.

Var

Visa på Eniro

Strandgatan 10

1216 11 Limhamn

Varvningsområde

Start och mål på First Camp Sibbarp. Här finns möjlighet att sätta upp sitt eget lilla tält och att ha med sina egna brassestolar eller liknande så att man kan skönt sitta och vila vid varje varvning. På varvningsområdet kommer det även att finnas en välfylld vätske och energistation. Toaletter kommer ni också att hitta här.

Nummerlappar

Nummerlappar hämtar ni ut på First Camp Sibbarps restaurang fredagen den 13/9 mellan klockan 17-18 alternativ på lördagen den 14/9 i startområdet  mellan kl 08:15 – 09:30. Kom i god tid!!!

T-shirt

T-shirt kommer att delas ut i samband med att ni registrerar er. Kom i tid för att registrera er och för att hämta ut T-shirt. T-shirt ingår i anmälan. (OBS: T-shirt ingår endast i anmälan för er som anmält er senast 22/9-2019)

Banan

Banan är 6,7km lång och går på varierande underlag.

Start

Gemensam start varje hel timme. Första start kl 10:00 sedan kl 11:00, kl 12:00 osv.

Parkering

Finns i anslutning till campingen

Transport till The Bridge Backyard Ultra

Om ni kommer med buss kliv av på Sibbarps Camping (sista hållplatsen)  

Om ni kommer med bil: Se parkering

Klasser

Last one standing, endast en totalklass.
I lagtävling kommer endast att ettan att koras.

Alla deltagare kommer att få sina egna varv räknade och ett få ett resultat oavsett om man ingår i ett lag.

För att ställa upp i lagtävlingen måste man vara minst tre deltagare från samma förening eller företag. Är man tre st deltagare från samma förening eller företag så är man automatiskt direktkvalificerad till lagtävlingen. Alltså man behöver inte anmäla att man deltar i lagtävlingen. Det är dom tre deltagarna med flest varv från varje förening eller företag som man räknar ihop för att kunna kora en vinnare i lagtävlingen.

Priser

Medalj delas ut till samtliga deltagare. Plats 1, 2 och 3 får medalj och pokal/plakett. Plakett till vinnarna i lagtävlingen.

Utlottning av priser kommer att ske genom dragning av ert startnummer (nummerlapp).

Prisutdelning

Medaljer delas ut i samband med att man informerar tävlingsledningen att man kliver av loppet. Priser till 1, 2 och 3 delas ut i samband med att man kliver av tävlingen. Går det att göra en gemensam prisutdelning så strävar vi självklart efter detta. Men det är pristagarens eget beslut som avgör om hen vill stanna till en gemensam prisutdelning eller vill åka hem.

Vinnarna av priser från startnummers utlottningen anslås på varvningsområdet under dagen.

Obligatorisk utrustning

Pannlampa, reflexväst och personlig medicin är obligatorisk utrustning. Pannlampa och reflexväst skall användas mellan kl 20:00 – 07:00. Personlig medicin skall finnas i packning på varvningsområdet om nödsituation skulle uppstå.

Rekommenderad utrustning: Extra par skor, extra par strumpor, skavsår salva och ombyten.

Tidtagning

Ingen individuell tidtagning kommer att göras då vi bara räknar varven. Då det kommer att vara manuell avprickning och räkning av era varv så ber vi er att ha förståelse till att det kan vara trångt vid målgång dom första varven. Vi kommer att vara flera funktionärer som ser till att det ska gå så smidigt som möjligt vid varvning. Ha alltid nummerlappen väl synlig och se till att ni blir avbockade vid varvning.

Resultat

Vi kommer att under dagen försöka uppdatera resultaten löpande på Facebook så att nära och kära kan följa er kämpar. Alla resultat kommer att läggas upp på Facebook och Sweden Runners hemsida efter att loppet är slut.

Omklädning, dusch och toaletter

På varvningsområdet kommer det att finnas omklädningsrum med dusch och toaletter fritt att använda för deltagare.

Logi

Som deltagare på Backyard Ultra Sydkusten får du 15% i rabatt på boendet på First Camp Sibbarp

Mer info kommer….

Vätska och energistation

Vatten, saft, läsk, varm buljong, chips, saltgurka, godis, frukt, sportdryck m.m kommer att finnas vid mål och varvning.

Mat

Utöver vår välfyllda energistation så kommer vi att under fasta tider att servera mat.

Mer info kommer om tidpunkter när detta ska serveras. 

Det finns även en mindre butik på campingen ca 100m från varvningsområdet.

Deltagarna får mat, godis, kaffe, fika, vatten och sportdryck. Se vätska och energistation.

Följeslagare/Pacers

Bara de av tävlingsledningen utsedda följeslagare/pacers får följa löpare.