Löpträning

HÄNG MED OCH TRÄNA MED VÅRA LÖPARGRUPPER!

Vi erbjuder träning med våra löpargrupper på flera orter i Sverige. Häng med och tillsammans med oss får du träna utifrån din nivå och dina egna förutsättningar. Du får prova på en massa varierande roliga träningspass där vårt mål är att du ska känna dig berikad efter ett träningspass och du ska gå hem med ett leende på läpparna och känna “fasen vad grym jag är”!!!

Nedan kan du för läsa mer om din närmaste löpargrupp, träningsupplägget, nivåer samt få svar på vanliga frågor om vår träning.

VÄLJ ORT FÖR INFO OCH ANMÄLAN

TILLFÄLLIGT PAUSAD

PROVTRÄNA

Du är alltid varmt välkommen att provträna med oss!

FRÅGOR & SVAR

Träningspassen startar först med en gemensam uppvärmning som sedan följs av huvudpasset för dagen. På huvudpasset erbjuds det alltid nån form av intervaller eller fartlekar på tid för att du ska kunna träna utifrån din egen nivå. 

Oavsett vilken nivå du ligger på så välkomnar vi dig. Våra löpargrupper är för alla nivåer och vi kör med ett upplägg där man tränar utifrån sin egen förmåga och sin egna nivå. Passen är upplagda på ett sådant sätt att det spelar ingen roll om man är långsam eller snabb.

Vi har en väldig mix av löpare i våra grupper, unga som gamla, nybörjare, motionär och erfaren. Det är detta som gör det extra roligt att träna tillsammans i grupp. Vi alla kan vara väldigt olika men löpningen binder oss samman och man finner nya vänner.

En bra riktlinje är att kan du jogga ca 1 km i sträck så kan du träna med våra löpargrupper 😊

Visst kan du det, vi välkomnar alla! Våra träningar har ett upplägg där man springer intervaller eller fartlekar på tid. Detta gör att man tränar helt och hållet efter sina egna förutsättningar.

En del nybörjare är lite “oroliga” över att man ska hamna sist och kan få en känsla av att man “sinkar gruppen”. Detta är inget man behöver vara orolig över, uppläggen är uppbyggda på ett sådant vis att man inte tänker på vem som är snabbast eller långsammast.

En fördel med löpträning är också att man snabbt tränar upp sin kondition och man blir snabbt en del av gänget. 

Men vi är alla olika och vi kan befinna oss på olika nivåer även som nybörjare och därför vill vi ändå skriva att det är bra om man har en grund där man kan jogga ca 1 km sammanhängande i ett lugnt tempo.